中学英熟語(A~G)

A~Gまで

 目次:中学英熟語

a  cup of     一杯の Would you like a cup of coffee?    コーヒーを一杯いかがですか。
a  few (数えられるもの)   少しの、2,3個の I have studied English for a few hour.    2,3時間英語の勉強をしました。
a little (数えられないもの) 少しの Would you give me a little milk?     ミルクを少しいただけますか。 
a lot 多くのこと(もの) He knows a lot. 彼は多くのことを知っている。
a lot of (可算・不可算名) 多くの    I drank a lot of water 私はたくさんの水を飲んだ。
a number of (数えられるもの) 多くの This shop buys a number of computers. この店は多くのコンピュータを売っている。
a pair of 1対の I want you to buy a pair of shoes. 私はあなたに靴を買ってもらいたい。
a piece of  1かけらの、1枚の I ate a piece of cake yesterday. 私は昨日ケーキを一切れ食べました。
after school 放課後 Let's play baseball after school. 放課後、野球をしましょう。
again and again 何度も I called you again and again. 私は何度もあなたに電話をしました。
agree to (提案) (提案)に賛成する I agree to telling them the truth. 彼らに真実を伝えることに賛成です。
agree with 〈人) 〈人〉に賛成する They agreed with her. 彼らは彼女に賛成した。
all around ぐるりと、周りを(に) When he looked all around , he found it. 辺りをぐるっと見回すと、彼はそれに気づいた。
all over ~中に He is known to people all over the world. 彼は世界中の人々に知られている。
all day 一日中 He slept all day yesterday. 彼は昨日、一日中寝ていました。
all right いいですよ。 Will you help me? All right. 手伝ってくれますか。いいですよ。
all the way (to) (~までの道中)ずっと She was singing all the way to her house. 彼女は家までの帰り道ずっと歌っていた。
all through ~の間ずっと I stayed there all through the summer vacation. 私は夏休みの間ずっとそこに滞在していました。
arrive at (建物など)に着く He arrives at the airport at nine. 彼は九時に空港に着きます。
arrive in (場所など)に着く He arrived in Japan yesterday. 彼は昨日、日本に到着しました。
as~as… …と同じくらい~ I have as many CDs as he has. 私は彼と同じくらい多くのCDを持っている。
as soon as~ ~するとすぐに As soon as I went out , the phone rang 私が外に出るとすぐに、電話が鳴りました。
at a time     一度に   (= at once) Everyone began to talk at a time. 全員が一度に喋り始めた。
at first 最初は I had trouble at first , too. 私も最初は苦労した。
at home 家に I must be at home today. 今日、私は家に居なければならない。
at last ついに、最後に We got much money at last 我々はついに大金を手に入れた。
at least 少なくとも It costs at least $100. それは少なくとも100ドルはする。
at night 夜に Don't go out at night. 夜に外出してはいけません。
at once すぐに Shall I try doing it at once? すぐにそれをやってみましょうか。
at the age of ~歳の時に He made the machine at the age of fifteen. 彼は15歳の時にその機械をつくった。
at the back of ~の後ろに There is the temple at the back of the station. その駅の裏には寺がある。
at the end of ~の端に、終わりに There is the building at the end of this street. その建物ならこの通りの端にあります。
at the foot of ~のふもとに The old man lives at the foot of that mountain. その老人はあの山のふもとに住んでいます。
at the same time 同時に Everyone began to talk at the same time. 全員が同時に喋り始めた。
be able to +動詞の原形 ~することができる ( = can) He is able to speak english. 彼は英語を話せます。
be absent from ~を欠席する Don't be absent from the meeting. その会議に欠席してはいけません。
be afraid of ~を恐れている She is afraid of the dog 彼女はその犬を恐れている。
be different from ~とちがう Do you think this car is different from that one? この車とあの車は違っていると思いますか。
be fond of ~が好きだ I am fond of reading. 私は読書が好きです。
be friends with ~と親しい I am friends with him.. 私は彼と親しいです。
become friends with ~と親しくなる I became friends with him the other day. 先日、私は彼と親しくなった。
be from  ~出身である She is from Chiba. 彼女は千葉出身です。
be full of ~でいっぱいである ( = be filled with) The cup is full of water. コップは水でいっぱいである。
be glad to +動詞の原形 ~してうれしい I am glad to hear from you. あなたから便りがあってうれしい。
be going to +動詞の原形 ~するつもりである They are going to come here tomorrow. 彼らは明日ここへ来るつもりです。
be good at ~が得意である He is good at tennis. 彼はテニスが得意です。
be in trouble 困っている Shall I help you if you are in trouble? もし困っているのなら、手伝いましょうか。
be known as ~として知られている He is known as a doctor. 彼は医者として知られている。
be known for ~で知られている (≒be famous for) She is known for the work. 彼女はその作品で知られている。
be known to ~に知られている The singer is known to people all over the world. その歌手は世界中の人々に知られている。
be late for ~に遅れる Please call me if you are late for the meeting. 会議に遅れるようなら、私に電話してください。
be over 終わる When winter is over , spring comes. 冬が終われば、春が来る。
be pleased with ~が気に入る My dog is pleased with the shoes. 私の犬はその靴を気に入っています。
be proud of ~を誇りに思う His father is proud of his son. 彼の父は息子のことを誇りに思っている。
be rich in ~を豊富に持っている The country is rich in clean water. その国はきれいな水が豊富です。
be surprised at ~に驚く She was surprised at a mouse. 彼女はそのネズミに驚いた。
be thinking of (~ing) ~しようと思っている I'm thinking of fishing at that river tomorrow. 明日あの川で釣りをしようと思っています。
before long まもなく He will arrive at the airport before long. まもなく彼は空港に到着するでしょう。
belong to ~に所属している The car belongs to my parents. その車は私の両親のものです。
between A and B AとBの間に There is a cow between mouse and tiger. ネズミと虎の間に牛がいます。
both A and B AもBも両方 I like both English and math. 英語も数学も両方とも好きです。
by oneself ひとりで   (≒alone) I was at home by myself yesterday. 昨日は1人で家に居ました。
by the way ところで By the way, what are you doing yesterday. ところで、昨日何をしていましたか。
call on (人)を(ちょっと)訪ねる  (≒visit) May I call on you? あなたのとこにお邪魔してもよろしいですか。
clean up かたづける、掃除する You had better clean up your room. あなたは部屋を掃除した方がよい。
come after ~の後についてくる You shouldn't come after me. 私の後についてくるべきではありません。
come back 戻ってくる Can you come back by five? 5時までに帰って来れますか?
come up to ~に近づいてくる He came up to me after his speech. スピーチの後、彼は私に近づいてきた。
do one's best 最善を尽くす、ベストを尽くす Do your best. ベストを尽くせ。
don't have to +動詞の原形 ~しなくてもよい、~する必要はない You didn't have to tell a lie. あなたはうそをつく必要はなかった。
each other お互いに We helped each other at that time. その時、私たちはお互いに助け合いました。
far from ~から遠い My home is far from here. 私の家はここから遠いです。
find out ~を発見する、気づく I found out the dog after school. 放課後にその犬を発見した。
for a long time 長い間 I didn't know him for a long time. 長い間、私は彼のことを知らなかった。
for a minute 少しの間 Please be quiet for a minute. 少しの間静かにしてください。
for a while しばらくの間 Please wait for a while. しばらくお待ちください。
for the first time 初めて I went skiing yesterday for the first time. 昨日初めてスキーに行きました。
from A to B AからBまで It is four hour from Tokyo to Osaka. 東京から大阪まで四時間です。
get back もどる Get back soon. すぐに戻りなさい。
get into ~の中に入る I got into the car. 私は車の中に入りました。
get off ~から降りる You must not get off the bus here. ここでバスから降りてはいけません。
get on ~に乗る You had better get on this train. あなたはこの電車に乗った方がよい。
get out 外へ出る Get out if you can't be quiet. 静かにできないのなら外へ出なさい。
get sick 病気になる (be sick=病気である) You should take this medicine if you get sick. 病気になったらこの薬を飲むべきです。
get tired 疲れる  (be tired=疲れている) Because I got tired , I had a rest. 疲れたので、一休みしました。
get to ~に着く We will get to Hiroshima by tomorrow. 明日までには広島に着くでしょう。
get up 起きる Get up early , or you will be late. 早く起きなさい。さもなければ遅刻しますよ
get well (病気が)良くなる I hear (that) he got well. 彼は(病気が)良くなったと私は聞いています。
give back A ( to B ) Aを(Bに)返す I have to give back the book to the library. 私はその本を図書館に返さなければならない。
give up あきらめる Don't give up . あきらめるな。
go away にげる、立ち去る The dog was surprised at a sound and went away.  その犬は音に驚いて逃げた。
go back 帰る、もどる I went back to my home because I forgot my bag. かばんを忘れたので家へ帰った。
go for a walk 散歩に出かける I want to go for a walk after lunch. 昼食後に散歩に行きたい。
go ~ing ~しに行く My mother went shopping just now. 母はついさっき買い物に行きました。
go on 続く The meeting went on until night. 会議は夜まで続いた。
go on a hiking ハイキングに行く We are going to go on a hiking tomorrow. 私たちは明日ハイキングに行く予定です。
go on a trip 旅行に行く We are going to go on a trip for the holidays. 私たちは今度の休日に旅行に行く予定です。
go out 出かける、外出する Don't go out late at night. 夜遅くに出かけるな。
go straight まっすぐ進む Turn left at the next corner and go straight. 次の角で左に曲がってまっすぐ進みなさい。
go to bed 寝る You look tired. So you had better go to bed early. 疲れてるようなので早く寝たほうがよいですよ。
grow up 成長する He bacame a doctor to grow up. 彼は成長して医者になった。