中学英熟語(H~W)

H~Wまで

 目次:中学英熟語

had better + 動詞の原形 ~した方がよい You had better study harder . あなたはもっと一生懸命に勉強した方がよい。
have a chance to + 動詞の原形 ~する機会がある I had a chance to go abroad before. 私は以前海外へ行く機会があった。
have a good time 楽しい時を過ごす She had a good time at the party. 彼女はパーティーで楽しい時間を過ごしました。
have an idea 考えがある Please tell me if you have a good idea. もし、良い考えがあれば、私に教えてください。
have to + 動詞の原形 ~しなければならない I had to do so at that time. 私はあの時そうしなければならなかった。
hear from ~から便りがある It is two years since I heard from him last. 彼から最後に手紙があってから2年である。(2年間彼から便りがない。)
help oneself to A Aを自分でとって食べる Please help yourself to the cakes どうぞケーキをご自由にお食べください。
here and there あちこちに There are buildings here and there. ビルがあちこちにある。
How about + 名詞(句) ~はどうですか How about fishing in the sea? 海で釣りをしませんか。
How far~ どのくらい遠く(きょり) How far is it from here to there? ここからそこまでどのくらい(の距離)ですか。
How long ~ どのくらい長く(時間・物の長さ) How long does it take from here to there? ここからそこまでどのくらい時間がかかりますか。
How many~ どのくらい多く(数) How many dogs do you have? 何匹犬を飼っていますか。
How much~ どのくらい多く(量・金額) How much is this cup? このカップはいくらですか?
How often~ どのくらい頻繁に(回数) How often have you ever been to Hokkaido? 今まで北海道に何回行ったことがありますか。
How to + 動詞の原形 ~の仕方 Would you tell me how to play the piano? ピアノの弾き方を教えてくれませんか。
I hear (that)~ (~だと)聞いている I hear he was in the hospital. 彼は入院していたと聞いています。
I would like (to) 「I want (to)」とほぼ同じ I would like to go to the movies. 私は映画館に行きたい。
in + 時間 (時間)で、(時間)後 They will arrive here in a few minutes. 彼らは2,3分後に到着します。
in front of  ~の前に Let's wait in front of the station. 駅前で会いましょう。
in these days 近ごろ、このごろ I don't smoke in these days. 私は近ごろ喫煙をしていない。
in those days そのころ、あのころ I was in America in those days. 私はその頃アメリカにいた。
in time 間に合って、そのうち If you hurry , You will in time. 急げば、間に合うでしょう。
keep A from B AがBするのを妨げる A heavy rain kept us from playing baseball. 大雨は私たちが野球をするのを妨げた。(大雨のせいで私たちは野球をできなかった。)
laugh at ~を笑う He laughed at that thing. 彼はそのことを笑った。
leave A behind Aを置き忘れる I left my umbrella behind in the train yesterday. 私は昨日電車の中に傘を置き忘れました。
leave (A) for B (Aを出て)Bに向かう The flight leaves for Hawai. その飛行機はハワイ行です。
listen to ~を聞く(≒hear) My hobby is to listen to music. 私の趣味は音楽を聞く事です。
long ago Long ago, the lake was very clean 昔、その湖はとてもきれいだった。
look after ~の世話をする(=take care of) You told me to look after the dog alone. あなたは一人で犬の面倒を見ると私に言いましたよね。
look at ~を見る Look at the watch.  It's already morning. 時計を見なさい。もう朝です。
look for ~を探す I lost my key.  So I am looking for it now. 私は鍵をなくしました。なので今探しています。
look forward to ~を楽しみにして待つ I am looking forward to meeting you. あなたに会うのを楽しみにしています。
look like ~のように見える That looks like an apple. それはリンゴのように見えます。
make a mistake/make mistakes 間違いをする He made a big mistake then. その時、彼は大きな間違いをした。
make a speech スピーチをする He made a long speech. 彼は長いスピーチをした。
make friends with ~と友達になる I made friends with them. 私たちは彼らと友達になりました。
more than ~以上 That building was built more than ten years ago. あの建物は十年以上前に建てられたものです。
most of ほとんどの~ most of the balls will be lost. ほとんどのボールがなくなるでしょう。
next to ~の隣に Can I sit next to you. あなたの隣に座っても良いですか。
not     any~ どの~もない/何もない I didn't have any dreams when I was young. 私は若い頃夢を持っていなかった。
not     as~as… …ほど~でない This dog can't run as fast as that cat. この犬はあの猫ほど速く走れない。
not ~ at all 全く~ない I didn't want the hat at all. 私はその帽子を欲しいとは全く思いません。
not A but B AでなくB She has not tanuki but mujina 彼女が飼っているのはタヌキではなくムジナだ。
not only A but also B AだけでなくBも Not only I but also he knows the story. 私だけでなく彼もそのお話を知っています。
of course もちろん Of course. もちろん。
on one's way home 家へ帰る途中に I lost my key on my way home. 私は帰り道、鍵をなくしました。
on one's way to ~へ行く途中に I met my friend on my way to school. 学校へ行く途中で友人に出合いました。
one day ある日 One day I met a bear in the forest. ある日森の中でクマに出合った。
out of ~から He came out of the room suddenly. 突然彼は部屋から出て来た。
over there むこうで、に The building we can see over there is a temple. 向こうに見える建物はお寺です。
pay for ~の(ための)お金を払う I paid for the bag. 私はそのかばんのお金を支払いました。
pick A(代名詞・その他) up / pick up A(代名詞以外) Aを拾い上げる He picked up a stone and threw it. 彼は小石を拾い上げて投げた。
put A into B AをBの中に入れる She put her book into her bag. 彼女を本をかばんの中に入れました。
put on ~を身に付ける He put on his favorite hat and left there. 彼はお気に入りの帽子をかぶって、そこへ向かった。
put off ~を延期する The game was put off. その試合は延期された。
put out (火・明かり)を消す He put out the light. 彼は明りを消した。
run away 逃げる Run away , or you will be caught. 逃げなさい、さもなければ捕まりますよ。
say hello to ~によろしく言う Please say hello to your parents. ご両親によろしく言っておいてください。
sit down 座る Sit down and be quiet. 座って静かにしていなさい。
so ~ that … とても… なので~ I was so busy that I couldn't go there. 私はとても疲れていたので、そこへ行けなかった。
some day (未来の)いつか See you again some day. またいつか会いましょう。
some time (未来・過去の)いつか He will be a president some time. いつか彼は大統領になるでしょう。
something is wrong with ~は変だ、調子が悪い Something is wrong with my watch. 私の時計は調子が悪い。
stay at (建物・場所) ~に泊まる I stayed at the hotel by the station. 私は駅のそばのホテルに泊まった。
stay in (建物・場所) ~に滞在する She'll stay in japan during the summer vacation. 彼女は夏休みに日本に滞在する予定だ。
stay with (人) (人)の所に泊まる、滞在する I stay with my friend today. 今日私は友人の所に泊まります。
A such as B BのようなA I have never seen a pianist such as her. 私は彼女のようなピアニストを見たことがない。
take a picture 写真を撮る I want to take pictures in the mountain. 私は山で写真を撮りたい。
take a rest 休憩をする I was very tired.  So I took a rest. 私はとても疲れていた。なので、休息を取った。
take a trip 旅行をする Take a nice trip. よい旅を。
take a walk 散歩をする I found a key when I was taking a walk yesterday. 私は昨日散歩をしていた時に、鍵を見つけた。
take A(代名詞・その他) away/take away A(代名詞以外) Aを持ち去る、連れ去る The man came here suddenly and took it away. その男は突然ここへ来て、それを持ち去った。
take care of ~の世話をする(=look after) The dog is taken care of by her. その犬は彼女に世話されています。
take off ~を脱ぐ Take off your shoes and come here. 靴を脱いでこちらへ来なさい。
take out A (from B) (Bから)Aを取り出す Please take out the cake from the oven. オーブンからケーキを出してください。
take part in ~に参加する(=join in) I took part in the plan. 私はその計画に参加しました。
the same as ~と同じ The bag is the same as mine. そのカバンは私のと同じです。
Thank you for ~に感謝する Thank you for your present. プレゼントをありがとう
too ~ to 動詞の原形 …するには~すぎる/~すぎて…できない I am too tired to walk. 疲れすぎて歩けない。
turn off (スイッチで)~を消す I turned off the TV and go out. 私はテレビを消して、外へ出た。
turn on ~をつける Would you turn on the TV. テレビをつけてくれますか。
wait a minute ちょっと待つ Wait a minute. ちょっと待て。
wait for ~を待つ Wait for him and come here together. 彼を待ち、一緒にここへ来なさい。
walk around 歩き回る、あちこち歩く I was free, so I walked around in the building ひまだったので、その建物の中を歩き回った。
What about + 名詞(句) ~はどうですか What about another cup of coffee? もう一杯コーヒーはいかがですか。
What's the matter (with~) (~は)どうしたのですか What's the matter with you? どうしたのですか。
without + 動名詞 ~しないで/~することなしで He left without saying goodbye. 彼は別れも言わずに去った。