中学英熟語(A~G)確認用テスト問題 順序ランダム PC用

A~Gまで

ドラッグすると答えが見えます。(PCでのみ)

The cup [  is  ] [  full  ] [  of  ] water. コップは水でいっぱいである。
The old man lives [  at  ] [  the  ] [  foot  ] [  of  ] that mountain. その老人はあの山のふもとに住んでいます。
She [  is  ] [  from  ] Chiba. 彼女は千葉出身です。
He [  arrived  ] [  in  ] Japan yesterday. 彼は昨日、日本に到着しました。
Can you [  come  ] [  back  ] by five? 5時までに帰って来れますか?
He slept [  all  ] [  day  ] yesterday. 彼は昨日、一日中寝ていました。
You had better [  clean  ] [  up  ] your room. あなたは部屋を掃除した方がよい。
I stayed there [  all  ] [  through  ] the summer vacation. 私は夏休みの間ずっとそこに滞在していました。
My dog [  is  ] [   pleased  ] [  with  ] the shoes. 私の犬はその靴を気に入っています。
We are going to [  go  ] [  on  ] [  a  ] [   hiking  ] tomorrow. 私たちは明日ハイキングに行く予定です。
It costs [  at  ] [  least  ] $100. それは少なくとも100ドルはする。
I [  am  ] [  friends  ] [  with  ] him. 私は彼と親しいです。
Do  ] [  your  ] [  best  ]. ベストを尽くせ。
He made the machine [  at  ] [  the  ] [  age  ] [  of  ] fifteen. 彼は15歳の時にその機械をつくった。
Get  ] [  out  ] if you can't be quiet. 静かにできないのなら外へ出なさい。
As  ] [  soon  ] [  as  ] I went out , the phone rang. 私が外に出るとすぐに、電話が鳴りました。
Don't go out [  at  ] [  night  ]. 夜に外出してはいけません。
She [  was  ] [   surprised   ] [  at  ] a mouse. 彼女はそのネズミに驚いた。
He [  is  ] [  known  ] [  as  ] a doctor. 彼は医者として知られている。
I ate [   a   ] [  piece  ] [  of  ] cake yesterday. 私は昨日ケーキを一切れ食べました。
There is the temple [  at  ] [  the  ] [  back  ] [  of  ] the station. その駅の裏には寺がある。
He knows [   a   ] [   lot   ].  彼は多くのことを知っている。
We got much money [  at  ] [  last  ]. 我々はついに大金を手に入れた。
He is known to people [  all  ] [  over  ] the world. 彼は世界中の人々に知られている。
I want you to buy [   a   ] [  pair  ] [  of  ] shoes. 私はあなたに靴を買ってもらいたい。
We helped [  each  ] [  other  ] at that time. その時、私たちはお互いに助け合いました。
She [  is  ] [  known  ] [  for  ] the work. 彼女はその作品で知られている。
I went skiing yesterday [  for  ] [  the  ] [  first  ] [  time  ]. 昨日初めてスキーに行きました。
You must not [  get  ] [  off  ] the bus here. ここでバスから降りてはいけません。
You had better [  get  ] [  on  ] this train. あなたはこの電車に乗った方がよい。
He [  is  ] [  able  ] [  to  ] speak english. 彼は英語を話せます。
There is a cow [   between  ] mouse [  and  ] tiger. ネズミと虎の間に牛がいます。
You shouldn't [  come  ] [  after  ] me. 私の後についてくるべきではありません。
Get  ] [  back  ] soon. すぐに戻りなさい。
I must be [  at  ] [  home  ] today. 今日、私は家に居なければならない。
When winter [  is  ] [  over  ] , spring comes. 冬が終われば、春が来る。
Would you give me [   a   ] [  little  ] milk?     ミルクを少しいただけますか。 
She was singing [  all  ] [  the  ] [  way  ] to her house. 彼女は家までの帰り道ずっと歌っていた。
Don't [  go  ] [  out  ] late at night. 夜遅くに出かけるな。
The singer [  is  ] [  known  ] [  to  ] people all over the world. その歌手は世界中の人々に知られている。
Do you think this car [  is  ] [   different   ] [  from  ] that one? この車とあの車は違っていると思いますか。
When he looked [  all  ] [  around  ] , he found it. 辺りをぐるっと見回すと、彼はそれに気づいた。
You look tired. So you had better [  go  ] [  to  ] [  bed  ] early. 疲れてるようなので早く寝たほうがよいですよ。
I had trouble [  at  ] [  first  ] , too. 私も最初は苦労した。
He bacame a doctor to [  grow  ] [  up  ]. 彼は成長して医者になった。
I [  am  ] [  fond  ] [  of  ] reading. 私は読書が好きです。
Because I [  got  ] [  tired  ] , I had a rest. 疲れたので、一休みしました。
I [  am  ] [  glad  ] [  to  ] hear from you. あなたから便りがあってうれしい。
He [  is  ] [  good  ] [  at  ] tennis. 彼はテニスが得意です。
My mother [  went  ] [   shopping   ] just now. 母はついさっき買い物に行きました。
The meeting [  went  ] [  on  ] until night. 会議は夜まで続いた。
My home is [  far  ] [  from  ] here. 私の家はここから遠いです。
May I [  call  ] [  on  ] you? あなたのとこにお邪魔してもよろしいですか。
I called you [  again  ] [  and  ] [  again  ]. 私は何度もあなたに電話をしました。
I [  am  ] [   thinking   ] [  of  ] fishing at that river tomorrow. 明日あの川で釣りをしようと思っています。
He will arrive at the airport [  before  ] [  long  ]. まもなく彼は空港に到着するでしょう。
You should take this medicine if you [  get  ] [  sick  ]. 病気になったらこの薬を飲むべきです。
I [  got  ] [  into  ] the car. 私は車の中に入りました。
I [  agree  ] [  to  ] telling them the truth. 彼らに真実を伝えることに賛成です。
He [  arrives  ] [  at  ] the airport at nine. 彼は九時に空港に着きます。
Please call me if you [  are  ] [  late  ] [  for  ] the meeting. 会議に遅れるようなら、私に電話してください。
Get  ] [  up  ] early , or you will be late. 早く起きなさい。さもなければ遅刻しますよ
Everyone began to talk [  at  ] [  the  ] [  same  ] [  time  ]. 全員が同時に喋り始めた。
Shall I try doing it [  at  ] [  once  ]? すぐにそれをやってみましょうか。
Everyone began to talk [  at  ] [  a  ] [  time  ]. 全員が一度に喋り始めた。
The country [  is  ] [  rich  ] [  in  ] clean water. その国はきれいな水が豊富です。
Would you like [     ] [   cup   ] [   of   ] coffee?    コーヒーを一杯いかがですか。
Let's play baseball [  after  ] [  school  ]. 放課後、野球をしましょう。
Will you help me? [  All  ] [  right  ]. 手伝ってくれますか。いいですよ。
We are going to [  go  ] [  on  ] [  a  ] [  trip  ] for the holidays. 私たちは今度の休日に旅行に行く予定です。
Please be quiet [  for  ] [  a  ] [  minute  ]. 少しの間静かにしてください。
Don't [  give  ] [  up  ] . あきらめるな。
This shop buys [   a   ] [  number  ] [  of  ] computers. この店は多くのコンピュータを売っている。
I want to [  go  ] [  for  ] [  a  ] [  walk  ] after lunch. 昼食後に散歩に行きたい。
You [  didn't  ] [  have  ] [  to  ] tell a lie. あなたはうそをつく必要はなかった。
Turn left at the next corner and [  go  ] [   straight   ]. 次の角で左に曲がってまっすぐ進みなさい。
Don't [  be  ] [  absent  ] [  from  ] the meeting. その会議に欠席してはいけません。
I have to [  give  ] [  back  ] the book to the library. 私はその本を図書館に返さなければならない。
We will [  get  ] [  to  ] Hiroshima by tomorrow. 明日までには広島に着くでしょう。
I drank [   a   ] [   lot   ] [    of   ] water 私はたくさんの水を飲んだ。
By  ] [  the  ] [  way  ] , what are you doing yesterday. ところで、昨日何をしていましたか。
There is the building [  at  ] [  the  ] [  end  ] [  of  ] this street. その建物ならこの通りの端にあります。
His father [  is  ] [  proud  ] [  of  ] his son. 彼の父は息子のことを誇りに思っている。
I like [  both  ] English [  and  ] math. 英語も数学も両方とも好きです。
The dog was surprised at a sound and [  went  ] [  away  ].  その犬は音に驚いて逃げた。
They [  are  ] [  going  ] [  to  ] come here tomorrow. 彼らは明日ここへ来るつもりです。
Shall I help you if you [  are  ] [  in  ] [   trouble  ]? もし困っているのなら、手伝いましょうか。
He [  came  ] [  up  ] [  to  ] me after his speech. スピーチの後、彼は私に近づいてきた。
I have studied English for [   a   ] [   few  ] hour.    2,3時間英語の勉強をしました。
I was at home [  by  ] [  myself  ] yesterday. 昨日は1人で家に居ました。
The car [   belongs  ] [  to  ] my parents. その車は私の両親のものです。
They [  agreed  ] [  with  ] her. 彼らは彼女に賛成した。
She [  is  ] [  afraid  ] [  of  ] the dog 彼女はその犬を恐れている。
I [  went  ] [  back  ] to my home because I forgot my bag. かばんを忘れたので家へ帰った。
I [  became  ] [  friends  ] [  with  ] him the other day. 先日、私は彼と親しくなった。
I didn't know him [  for  ] [  a  ] [  long  ] [  time  ]. 長い間、私は彼のことを知らなかった。
It is four hour [  from  ] Tokyo [  to  ] Osaka. 東京から大阪まで四時間です。
I [   found  ] [  out  ] the dog after school. 放課後にその犬を発見した。
Please wait [  for  ] [  a  ] [  while  ]. しばらくお待ちください。
I hear (that) he [  got  ] [  well  ]. 彼は(病気が)良くなったと私は聞いています。
I have [  as  ] many CDs [  as  ] he has. 私は彼と同じくらい多くのCDを持っている。

  目次:中学英熟語